hey man, now you're really living


Bilden ovan är från förra året när bussen välte när jag var påväg hem från skolan.
Efter det blev jag inte direkt avskräckt från att åka buss men när det är så mycket snö och dåligt väglag kan jag inte låta bli att tänka tillbaka till den dagen.

Idag satte jag mig på bussen och skulle åka hem. Inte alls långt ifrån där jag skulle gå av kör såklart bussen djupt ner i ett dike. Jag kände direkt att här sitter vi. Vi kommer inte komma loss. Men busschaufören skulle klart försöka ta sig upp. Men ju mer han försökte desto mer gled vi ner i diket och ju mer lutade bussen. Snacka om hjärtklappning jag hade där. När han äntligen ger upp och vi ska ta oss ut går ju klart inte dörrarna att få upp, vi lutar ju mot snö. Yes! Fast i en buss utan att kunna komma ut, det är precis där man vill befinna sig. Vi fick helt enkelt vänta tills en man kom med en skyffel och kunde skotta bort snön så att vi sedan kunde pressa ut dörren och ta oss ut.

Kommentarer
Postat av: lina

jag kommer aldrig glömma den dagen :|



<3

2010-02-13 @ 18:16:03
URL: http://linafeliciaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0